2012. február 11., szombat

Magos mini vekni


Pár napja sütöttem ezeket a mini vekniket. Egy régi jól bevált kenyérreceptem alapján csináltam, melyet már nagyon sokszor, mindig nagy sikerrel sütöttem meg. Most csak új formát kapott.

Ez az eredeti, mi szimplán csak napraforgókenyérnek hívjuk.






Titi, Ő a férjem elhatározta, hogy megalkotja a környék legjobb szendvicsét, nagy kedvencünk, Adam Richman után szabadon. Mondtam neki, hogy rendben, de a zsemlét én sütöm hozzá. Szerencsére nagyon örült neki.
Nincs azonban könnyű dolgom. Abban már megegyeztünk, hogy ne klasszikus buci zsömle legyen, mint általában a hamburgereké, hanem valami tartalmasabb tésztájú, és hosszúkás formájú. A gond viszont az, hogy kedves uram nem nagyon szereti a sűrű kenyereket, a rozskenyereket vagy korpás kenyereket meg pláne nem. Szóval ki kellett találnom valami megoldást arra, hogy legyen tartalmas, szép, de ne túl sűrű állagú. Szerintem egész jól sikerült. Ez volt az első kísérlet, bár tölteléket most még nem kapott. Próbálkozom majd még tovább, mert nem biztos, hogy ez lesz a nyertes befutó, szerintem egy kicsit túl ízes, elnyomja a tölteléket. Ki kell próbálni, majd meglátjuk. És ha kap majd valami ínycsiklandozó belsőt is, akkor egy kicsit laposabbra próbálom majd formálni, hogy normál méretű szájjal is esély legyen az elpusztítására.
Az eredeti recept ebben a könyvben van.

Én pedig így csinálom:

A sütőben megkelt tészta
Hozzávalók:
20 dkg napraforgómag
6 dkg szezámmag
30 dkg búzaliszt
50 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
3 tasak szárazélesztő
1 teáskanál méz
4 tojássárgája
2 dl tejföl
6 evőkanál napraforgóolaj
1 evőkanál só
3 dl víz
1 tojás
liszt a dagasztáshoz és a tepsihez

A napraforgómagból két evőkanálnyit félreteszünk, a többit a szezámmaggal száraz serpenyőben világosbarnára pirítjuk. Ha kihűlt, összekeverjük a kétféle liszttel, a sóval és az élesztővel.
Ezt kell összedolgozni a tojássárgájával, a tejföllel, az olajjal és a mézzel, majd  kb. 3 dl vízzel. Rugalmas tésztát gyúrunk, majd meleg helyen egy órát pihentetjük Én a sütőbe szoktam tenni 50 fokra.
Ha megkelt, újra átgyúrjuk és megformázzuk. Én most 8 db kis veknit formáztam belőle. Lisztezett tepsire tesszük. Megkenjük a felvert tojással, megszórjuk a maradék napraforgómaggal. További 30 percig pihentetjük letakarva. 180-200 C°-os sütőben 30-35 perc alatt aranybarnára sütjük. Ha nagyobb kenyeret formázunk, akkor természetesen tovább kell egy kicsit sütni.

Egy db kb. 200g

A könyv rendes élesztővel csinálja, 8,5 dkg-mal, de sajnos nálunk itt a faluban gyakran előfordul, hogy nem kapok élesztőt. Azért készítem így. Ha rendes élesztővel dolgozunk, akkor azt fel kell futtatni a mézes vízben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése